رونق تولید ملی | دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۸

تمرینات پلایومتریک : ( Plyometrics ) - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

تمرینات پلایومتریک : ( Plyometrics )

Loading the player...

دانلود

نوعی از تمرین‌های ورزشی بر پایه حرکات سرعتی، قدرتی و بهبود عملکرد سامانه عصبی-عضلانی است که معمولا به‌منظور افزایش کارایی در یک رشته ورزشی خاص انجام می‌پذیرد. مربیان ورزشی برای پرورش توان انفجاری ورزشکاران، شیوه پلایومتریک را به‌کار می‌گیرند که عامل مهمی در برتری آنان در رشته‌های مختلف به‌شمار می‌آید. چگونگی عملکرد در این تمرینات از ویژگی‌های واکنشی عضله در تغییر سریع استفاده می‌شود. پایه این تمرینات را چرخه کشش و انقباض می باشد و کلید فعال‌سازی این چرخه، کشش عضلات است. شروع تمرینات پلیومتریک قبل از شروع کردن، روی یک دوچرخه ثابت پا بزنید یا چند دقیقه آهسته بدوید تا ضربان قلب بالاتر برود. پس از آن نیز 10 تا 15 دقیقه تمرینات کشش عضلات را با آرامش تمام انجام دهید. کار را با پرش های آسان شروع کنید و به تدریج (پس از 4 تا 6 هفته) به سراغ پرش های متوسط و دشوار بروید. تا زمانی که در پرش های آسان استاد نشده اید پرش های دیگر را اضافه نکنید. کار را با حجم کم شروع کنید، برای آنکه حجم کار مشخص باشد در هنگام هر پرش ضربه های پا را بشمارید.