بیسکوئیت جو رژیمی

استفاده از آرد جو بخصوص انواع سبوس دار آن معمولا در رژیمهای غذایی افراد دیابتی یا افرادی که اضافه وزن دارند مشاهده می شود. این بیسکوئیت کاملا رژیمی بوده و به راحتی در منزل تهیه می شود.

 طرز تهیه :

آرد گندم و پودر جوی پرک را با هم مخلوط کرده و نمک و بیکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم . کره را قطعه قطعه کرده و بهمراه شکر به مخلوط آرد اضافه میکنیم و همه مواد را با هم مخلوط میکنیم . سپس شیر را کم کم اضافه و ورز می دهیم . در آخر عسل را اضافه کرده و بهم می زنیم و به خمیر نیم ساعت استراحت می دهیم تا دیگر به دست نچسبد.

روی سطح صافی آردپاشی کرده و خمیر را با وردنه باز میکنیم و قالب می زنیم و در سینی فر که از قبل چرب شده خمیر  قالب زده بیسکویت را قرار می دهیم و سینی بیسکویت رژیمی را در فر با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد طبقه وسط به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می  دهیم.(بهتر است روی خمیر بیسکویتی که در سینی فر چیده شده با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید بعد سینی را در فر بگذارید ) بعد از پختن بیسکویت های جو آن ها را روی توری سیمی بگذارید تا خنک شود.

مواد لازم

آرد گندم 175 گرم
 جوي پرك پودر شده 25 گرم
 نمک نصف قاشق چاي خوري
 بكينگ پودر  1 قاشق چاي خوري
 كره يا مارگارين  75 گرم
 شكر 40 گرم
 شير 2 تا 3 قاشق سوپ خوري
 عسل 1 قاشق سوپ خوري